tisdag 4 november 2008

Election watch with Democrats abroad!


Det är med lugn i kroppen som jag kan lägga mig och sova nu. Det verkar som om Obama går mot en storseger! Låt oss bara hoppas att detta stämmer imorn när jag vaknar också.

Jag har varit flertalet timmar på Democrats Abroads Election Watch. Hög stämning, alla var på topp! Med mig var Shire som ni ser på bilden, samt Adina och Gustav, och Gustavs bror Hjalmar. En kväll inte att förglömma.

Under eftermiddagen fikade jag med Eva Westerberg, ordförande SACO studentråd. Vi satt och diskuterade den studiesociala utredningen och en rad intressanta aspekter kom upp, bla om bankerna ska ta över lånedelen av studiemedlet. Detta skulle kunna individanpassa lånet mer än det görs idag, samtidigt som det finns risk att inte alla då får samma villkor. En svår, men intressant fråga.

Inga kommentarer: