onsdag 4 mars 2009

Plattång och KUOp


Igår prövade jag tillslut efter en del övertalning att plattånga håret. På bilden ser ni hur det blev. Vad tycks?

Idag fick jag vara med och pröva ett nytt projekt på SÖS, nämligen KUOp. Det är tänkt att fungera som KUA/KUM, alltså en avdelning/mottagning skött av studenter, bara att nu var det en operation som vi höll i. Min kursare Frida var operatör och jag var anestesiolog. Det var riktigt kul och roligt! Det skönaste var nog att det var så lite stress, man fick verkligen ta den tid man behövde på sig, vilket är gött när man lägger sin första spinal. Det var även väldigt lärorikt att få se vad som händer på salen när man själv som läkare inte är där, det har man ju ingen koll på. Ett sätt att utveckla det interprofessionella samarbetet samt sina ledarskapsförmågor (att veta de andra yrkeskategoriernas roll är a och o när det kommer till ledarskap!). Tanken är att om projektet faller bra ut så ska de permanentas, en riktigt god idé i min mening! Mer sånt!

Inga kommentarer: